zondag 4 augustus 2013

After Sun

Nu mijn St-Jansolie klaar is, kan ik voor de vakantie ook nog een After Sun maken.
Helaas kan ik niet helemaal het recept van school volgen omdat ik geen Emulsan II in huis heb.
Dus ga ik het proberen met Tegomuls.

Ingrediënten voor 300 ml After Sun Milk:

Vet component:
9 gram Tegomuls
6 gram Cetylalcohol
60 gram St Jansolie
15 gram kokosolie

Watercomponent:
210 gram infuus van lavendel
0,6 gram ascorbinezuur

Toevoegingen:
15 druppels benzoëtinctuur
60 druppels e.o. (spijk)lavendel
30 druppels e.o. geranium

Het infuus van lavendel maken we op basis van 5 gram lavendel op 250 ml bronwater.
Het gehalte aan etherische olie in deze melk bedraagt 1,5%.





1 opmerking:

  1. De aftersun mengt niet goed. Volgende keer toch maken met die Emulsan II. Nu is het steeds héél goed schudden voor gebruik, dan gaat het nog.

    BeantwoordenVerwijderen